KorfbalFit slaat handen ineen met fysiopraktijk en Valto

KorfbalFit heeft met AdFysio De Lier, centrum voor Fysiotherapie en Beweging en Korfbalvereniging Valto uit De Lier een overeenkomst getekend om de komende jaren in te zetten op de fysieke gesteldheid van de spelers uit de selectie. De afgelopen zes jaar heeft AdFysio ondersteund bij preventieve en reactieve fysiotherapeutische zorg. Sinds oktober is KorfbalFit betrokken en zorgt voor maatwerk, trainingsschema’s en instructievideo’s om specifieker en korfbalgericht te ontwikkelen.

De selectie van de Overgangsklasser gaat aan de slag met persoonlijke KorfbalFit trainingsschema’s die voor elk individu gericht zijn op zijn of haar persoonlijke wensen en doelen, van sprongkracht, agility tot balbehandeling. Cruciale onderdelen in het hedendaagse korfbal. Met deze samenwerking creëren we een ideale situatie waarbij de selectiespelers bij de fysiopraktijk of in hun eigen omgeving op eigen niveau kunnen trainen.

Jan Jaap Elenbaas, bestuurslid technische zaken bij CKV Valto: ”De uitbreiding met mentale gezondheid en specifieke korfbalfitheid is erg welkom om de vereniging te blijven verbeteren. Het past prima binnen de ambities die Valto heeft. Daarnaast vinden we het belangrijk dat de gehele vereniging profiteert en dat is in deze constructie nog steeds zo.”

Maurice van Veldhooven, partner bij AdFysio De Lier: “Met de samenwerking met de toonaangevende korfbalvereniging Valto en KorfbalFit denken wij hierin de juiste profilering te hebben gekozen. Op deze manier dragen wij bij aan gezond en verantwoord bewegen. De samenwerking staat al enkele jaren als een huis.”

Laurens Verbaan, eigenaar bij KorfbalFit: “De oefeningen op maat zorgen ervoor dat de spelers zich fysiek specifieker kunnen ontwikkelen, wat vervolgens resulteert in een completere korfballer. Met deze samenwerking creëren we een nieuwe stap om oefeningen bij de plaatselijke fysiopraktijk uit te voeren en individueel en groepsgericht aan de slag te gaan.’’

Als vereniging geïnteresseerd in de mogelijkheden? Neem dan contact op via ons contactfomulier