Over KorfbalFit

Het ontstaan van KorfbalFit
Geen korfbal? Nee, inderdaad. In maart 2020 kon vanwege het coronavirus alle korfballers het trainingsveld niet meer op. Stil zitten is niks voor korfballers. Vervolgens ging Laurens Verbaan aan de slag met een Instagram pagina waar hij de korfballers inspireerde om toch bezig zijn met korfbal ondanks dat je niet op het veld staat. Uiteindelijk is KorfbalFit uitgegroeid naar een online platform voor fysieke training voor korfballers. KorfbalFit helpt verenigingen, selecties en individuen om wat extra’s aan te bieden in hun ontwikkeling.

De visie van KorfbalFit
Fysieke training is voor korfballers onwijs belangrijk maar het probleem is, bij veel verenigingen wordt er nog zo weinig aan gedaan. Een aantal problemen waar verenigingen dan tegen aanlopen: er is te weinig tijd voor, men wil er geen tijd voor maken, er is te weinig kennis in huis of er zijn simpelweg gewoon geen faciliteiten voor op de vereniging. Met het online platform van KorfbalFit willen we ervoor zorgen dat een speler zich, zowel op het trainingsveld als daarbuiten, fysiek optimaal kan ontwikkelen.

Wat voor de ene speler werkt, werkt voor de ander nog niet. Hoeveel begeleiding wil een speler bij zijn fysieke training of hoeveel begeleiding heeft die speler nodig? Niks staat vast en in overleg met de speler zelf of met zijn coach zorgen we ervoor dat de speler precies krijgt wat hij/zij nodig heeft.

Het team van KorfbalFit

[vw-health-coach-pro-team]